Jakie owoce i warzywa warto jeść zimową porą?

W czasie zimy nasz układ immunologiczny jest słabszy, przez jesteśmy znacznie bardziej podatni na przeziębienie. Możemy jednakże temu zapobiec porządnie się odżywiając. Zatroszczmy się o to, by w należącej do nas codziennej diecie znalazły się konkretne warzywa i owoce. Poniżej dowiecie się, jakie będą optymalne. 

Nasz organizm ludzki wymaga dobrej ilości witamin, minerałów oraz innych niebezcelowych elementów odżywczych, żeby poprawnie funkcjonować. W czasie zimy ludzka odporność naturalnie się obniża, w następstwie tego musimy dbać o właściwą dietę, by nie doprowadzać do częstych przeziębień lub infekcji. Nadzwyczajną rolę grają tutaj warzywa oraz owoce, jakie obejmują dużo niezbędnych składników i witamin, które są w stanie nam pomóc w zwiększaniu odporności. 

Wbrew pozorom wybór owoców i warzyw w czasie zimy jest naprawdę spory. Należałoby nie zapominać o tym, by wybierać towary, co do których mamy pewność, że są porządnej jakości i pochodzą z naturalnego środowiska hodowlanego. Niestety wiele owoców czy warzyw, jakie jesteśmy w stanie znaleźć w znaczących sklepach zawierają materiały chemiczne lub pestycydy, i nieraz pozbawione są istotnych wartości odżywczych i smaku. Wybierajmy zatem produkty z pewnych źródeł. 

Jakie owoce zimą?

Kupujmy owoce sezonowe, takie jak jabłka czy gruszki. Należałoby wybierać te, jakie pochodzą z naszych rodzimych źródeł i wiemy, że nie pozostały poddane żadnym chemicznym procesom. Banany czy cytrusy również obejmują istotne wartości odżywcze, jednakże musimy pamiętać o ich dokładnym umyciu – żeby przetrwały przewóz muszą być spryskane szczególnymi substancjami antyseptycznymi. Prócz tego możemy skorzystać z mrożonek, które sami przygotowaliśmy poprzednio – mimo pozorom nie tracą one własnych atutów odżywczych i smakowych. Nie zapominajmy o orzechach oraz innych suszonych owocach. Należałoby jednak dbać o to, aby nie zawierały one akcesoriów w postaci cukru czy soli. 

Jakie warzywa zimą?

Jeśli gra toczy się o warzywa wybór też jest dosyć kolosalny. W czasie zimy perfekcyjne będą warzywa korzeniowe takie jak marchew, buraki, pietruszka, seler, a także warzywa cebulowe (cebula, czosnek, por), strączkowe (fasola, groch, ciecierzyca, soczewica) i kapustne (kapusta biała i czerwona, brukselka). Mamy prawo przyrządzić z nich rzeczywiście dużo interesujących dań i na co dzień układać nowe dania z ich uzupełnieniem. Należałoby pamiętać też o kiszonkach (kiszona kapusta lub ogórki) – są naturalnym probiotykiem, posiadają niemało witamin i soli mineralnych, przez co wzmacniają układ odpornościowy. Najporządniej jeżeli skorzystamy z osobistych przetworów. 

Czego się wystrzegać?

Jeżeli gra toczy się o owoce – strońmy od truskawek. Czasami mogą one pojawiać się na sklepowych półkach, niemniej jednak z pewnością nie wywodzą się one z naturalnych hodowli. Unikajmy również pomidorów oraz ogórków – niestety są one importowane z innych państw, a nieraz także uprawiane na chemicznych nawozach, przez co tracą one własne wartości pożywne. Innym warzywem, z którego trzeba zrezygnować zimową porą jest szpinak. Chyba, że zamrozimy go letnią porą, kiedy jest jego naturalny sezon. 

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *